2013-07-22

Första semesterdagen.

I morse när jag gick upp var jag helt själv i huset. Lova sov ju hos mormor och Anders hade åkt till stan för en mc tur med Martin. 
Jag gick ner, åt frukost i lugn och ro, slängde ihop en rulltårta och åkte i väg till stranden. Hade det varit för sisådär 3 år sen hade jag tänk: åka till stranden själv?! Aldrig, Gud vad tråkigt! Nu tänkte jag: Gud vad underbart att få ligga där alldeles själv med en kopp kaffe och lösa korsord. Och så var det, helt underbart!! 




Vid 15 åkte jag hem och sen kom Lova hem från gammelvala. Hon hade haft jätte kul förutom att hon hade suttit på gräsmattan och fikat och bara börjar skrika. När mamma/mormor efter en stund kom fram till vad det var såg hon allt hela Lovisen hade massa pissmyror på sig. Hela håret och armarna, stackarn var helt rödprickig :( 

Nöjd tjej som fick vara med att göra klart efterrätten :) 

Jag fick paket från gammelvala, saft och godis :)

Lova och mormor hade pysslat, ett jätte fint hjärta. 

Vid 17 tiden kom svärföräldrarna, Anki, Olivia och "Anteante". Grillning stod på schemat! Super mysig kväll med massa mat, efterrätt och kubbspel. 




Mina och Lovas mästerverk ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar