2012-10-24

Mögel.

Tror jag har nämnt Lovas krångliga mage här men tar det från början. Sen ungefär 1 år tillbaka har Lovas mage krånglat, enbart på dagis! Konstigt va? På dagis är hon jätte dålig i magen och får sår i rumpen väldigt fort stackarn men när Anders var hemma med henne på semester i 7 veckor var det inga problem alls. Sen tog det 3 dagar från det att hon började på dagis så blev hon dålig igen. Hon kan va dålig i magen på Fredagen men blir bra under helgen så det har ju någonting med dagis att göra. Vi har tagit bort gluten, laktos, frukt osv.. Ingenting har hjälpt!!

I Fredags så fick vi ett brev från dagis som berättade att det fanns mögel i grunden i matsalen och på Lovas avdelning. Igår var vi på möte där dom berättade att allt skulle renoveras och att hennes avdelning skulle få flytta till ett annat hus under tiden. På vägen till mötet så googlade jag om just mögel och dålig i magen och där stod det att en del kan reagera på mögel med att just bli dåliga i magen. Så nu hoppas hoppas hoppas jag verkligen att det kan vara det som är problemet! Allt ska vara klart i Februari trodde dom men jag antar att vi kommer märka om hon blir bättre redan när dom "flyttar" till det andra huset.

Det vore så skönt att få ett svar på denna knepiga fråga!

Annars då?
Idag har vi varit på kalas för svärmor där det bjöds på tårta och kaka. Hon fick en liten nalle som hon kan hänga i sin nyckelknippa av Lova och ett hjärta som man kan fästa massa kort på. Super fin, tror jag ska köpa en sån till mig själv också ;-)

När vi kom hem gick jag ut och målade luckorna på nederdelen till vitrinskåpet, det går sakta men säkert framåt :) Nu ska jag måla knopparna till Lovas byrå (ska försöka göra dom lite roligare än helsvarta) medans jag har pausat "nybyggarna" på tv. Hoppas på att Anders ska komma in från garaget snart så jag får trycka på play!


Bjuder på lite bilder som är tagna under veckan :)

Ser ni alla löven som är i bakgrunden?
Dom är borta nu och jag har grymt ont i ryggen!

Nästan klar! Vad tycker ni om Anders och Magnus "lagning" av taket?
Eftersom taket har rasat in på gäststugan så fick det helt enkelt bli presenning på under vintern nu ;) 

Trolldeg var himla kul att pyssla med tyckte våran lilla tjej :)


Igår när jag hämtade henne på dagis hade fröken målat ett "-ärta" på kinden.
Hon blev rasande när  jag skulle tvätta bort det på kvällen..
Kram från mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar