2010-12-23

F*rbannade gran!

Idag är Lova 3 månader och hon växer så det knakar! Det är verkligen 3 månader sen som jag låg på förlossningen och pustade och stönade, det känns som det var typ 1 månad sen samtidigt som det känns som om jag har haft henne i en hel evighet, konstigt

Nu är det färdig städat i hemmet, ska bara bädda rent i sängen. Anders slutar klockan 18 sen ska han hämta hans familj som ska sova här i natt. Inte så ofta dom är här eftersom vi bor en bit utanför stan och ingen av dom har körkort. 

Jag skulle vara duktig och ta in granen förut och klä den tänkte jag men det slutade med att jag slängde ut den på altanen och svor!! Gran j*vel ville inte stå upp förstår ni, den rasa flera gånger! Tillslut trodde jag att jag hade fått den att stå bra så jag började dammsuga upp alla miljarder barr som var överallt, satte mig ner i soffan för att ge Lova mat och granen kommer ÖVER mig!? (den står bakom soffan). Så nu ligger den på altanen och väntar på att Anders ska komma hem. Dock var Lovas min väldigt rolig när granen kom över mig, hon såg ganska fundersam ut.. 

Ikväll tänkte jag förhoppningsvis klä granen och baka lite knäck. Sen vill jag se sista avsnittet av Vem kan slå Filip och Fredrik, får se om det går bra för Englund-familjen. 

//Gela

1 kommentar: