2010-12-20

Har varken haft lust eller tid att blogga i helgen. Det va en bra helg! Anders har varit på julbord med jobbet, vi har varit på Aplungen och grillat och kört på isen, skottat, varit i skogen och hittat en julgran, skottat igen, spelat kort med Olle och Jim och haft besök av Jocke.. Det är fruktansvärt surt när man är ute och skottar så svetten sprutar så ser man grannen går lugnt och försiktigt med sin snöslunga, morr!! Vill också ha!

Lova vill också va med och spela kort.


Nu ligger Lova och sover i mormors soffan. Jag har gjort slingor på mamma och även färgat håret på mig själv. Mammas slingor såg man knappast men jag blev nöjd med min färg i alla fall. Ska åka iväg till Plantagen en sväng sen och kanske en tur till IKEA och köpa lite ljus (igen!). Sist men inte minst ska vi hämta Anders på jobbet.
Ska koka ungefär 20 ägg i kväll också, ska göra ägghalvor till våran "minijulafton" i morgon. Min låtsas pappa åker till norge den 23:e så vi har en liten julafton i morgon också. Vi blir 24 stycken så 20 ägg måste väl räcka? Det blir ju 40 ägghalvor..

Nu ska jag ta mig en iskaffe och se om lillan vill vakna.

//Gela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar