2011-03-03

Gammal choklad..

I tisdags kväll hittade jag en choklad i lådan och tänkte att den trycker vi i oss. Och oj vad den var god.. Sen när vi skulle gå och lägga oss fick jag så ont i magen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vi gick upp och la oss och inom en timme hade jag varit nere på toaletten två gånger och spytt som bara den. Jag förstod inte riktigt vart det kom i från. Onsdag morgon mådde jag inte något bättre och det hjälpte inte med att Lova var gnällig så vid 13 ringde jag hem Anders. Jag hade ätit 1 smörgås på hela dagen (var inte sugen på mat över huvudtaget) så jag hade ingen energi. Jag kollade på choklad pappret som låg kvar på soffan, bäst före datum: 20101201. Kanske inte så konstigt att jag inte mådde bra när chokladen gick ut 1 December 2010?!

Eftersom jag visste att jag inte smittade eller något sånt så kom mamma, Lars och Linus hem på käk vid 17 tiden. Anders hade gjort en jätte god (lät det som på familjen) pastagratäng. Själv åt jag kanske 2 små kycklingbitar, det var allt jag orkade. Till efterrätt hade Anders köpt semletårta, men den smakade jag inte ens på .. Idag mår jag i alla fall bättre, magen är väl inte helt ok än men jag känner mig piggare..

Idag är det tyvärr Lovas tur att vara dålig, började redan i går kväll med att näsan rann. Förkyld när man är så liten kan inte vara kul. I natt när jag skulle amma henne fick hon nästan inte luft. Men som jag sagt förut, nässug är kanon!

Jag fick ett litet paket av Anders igår som jag egentligen skulle få när jag fyller år (15 Mars) men i min familj så är det viktigt med paket när man är sjuk förstår ni, haha! Det var en jätte fin ram som jag önskat mig.

Finns att köpa här.

Ikväll tror jag att det får bli hemmagjorda hamburgare med någon god sallad till. Tycker faktiskt att jag är ganska duktig med att inte äta kolhydrater. Önskade dock att vågens siffror gick neråt lite snabbare..

//Gela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar