2011-03-10

Sova brevid mamma o pappa

Igår fick Lova gröt vid 17.30 (tror jag..?) och sen fick hon en flaska när hon skulle sova vid 20. Tänkte att hon kanske sover hela natten då som hon alltid gjort förut, men tyvärr.. Vid 4 vaknade hon så jag gick ner och värmde en flaska (har tänkt att jag ska sluta amma nu..) som hon fick i sängen och den slank ner men sen ville inte lilltjejen somna om. Försökte med nappen, jag sjöng men inget funkade så tålamodet tog över och hon fick lägga sig i våran säng och då somnade hon direkt.. Då gick jag in med henne till hennes säng igen och hon somnade och vaknade inte förens 8.30.

Kan väl kanske förstå att hon inte ville somna i hennes säng eftersom hon är van att jag hämtar henne när hon är hungrig för att jag ska amma och då somnar hon alltid i våran säng. Men antar att det är bara är att vara stönig. Ammade en gång i morse (till frukost) får då höll brösten på att explodera!! Har ju bara ammat på natten ett tag nu så på dagen går det bra nu.

Nu ligger hon och sover i vagnen och jag sitter och väntar på Ida och Tuva. Vi ska ha film mys idag tänkte vi, får väl se vad våra små liv tycker om det ;-)

Ha en toppen dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar